Communicatie ontwerper in regio rotterdam

Dienstenpakket

Focus

vanaf € 1150

Soms is er één onderdeel dat alles bepaalt: een communicatiemiddel dat beter kan, een proces dat hapert, of een thema dat steviger neergezet moet worden.

Met het Focus-pakket zoomen we daar volledig op in. In een intensieve sessie brengen we alle invalshoeken samen en werken we toe naar duidelijke keuzes en praktische verbeteringen.

Stappenplan

Dienstenpakket Focus

Alles draait om verdieping op één thema. We werken gericht aan jouw communicatievraag, samen met jouw team of organisatie, zodat er helderheid, richting en concrete resultaten ontstaan.

Stap 1

Intake en vaststellen thema

Bepalen van jouw communicatievraag

Stap 2

Brainstormsessie (3 à 4 uur)

Met 5 - 10 deelnemers en creatieve werkvormen*

Stap 3

Praktische handout

Uitkomst van de sessie en concrete tips

Voor wie?

Dit pakket is ideaal voor...

Ondernemers

Voor zzp’ers en mkb die praktische handvatten zoeken, voor communicatie & marketing

Enkele mogelijke onderwerpen:

  • De strategie van je onderneming en behoeften van je doelgroep
  • Een plan voor LinkedIn en content
    Praktische templates om eigen communicatie vorm te geven

Wat je krijgt:

  • Inzicht in hoe je jezelf duidelijker en krachtiger presenteert
  • Concrete adviezen die passen bij jouw als ondernemer
  • Hand-out: praktische handvatten waarmee je zelf aan de slag kan

* De brainstormsessie wordt aangepast naar een kleiner team en er ligt meer focus op realisatie van middelen

Organisaties

Voor organisaties die verdieping zoeken en strategische keuzes willen maken op één thema.

Enkele mogelijke onderwerpen:

  • Uitwerken van een campagne rond één dienst of project
  • Een nieuw te ontwikkelen communicatiemiddel, zoals website
  • Toets op duidelijke en toegankelijke communicatie en tone-of-voice
    Een sterk merk: missie, visie, waarde, doelgroep, positionering

Wat je krijgt:

  • Helder inzicht in de kern van je communicatievraag
  • Concrete adviezen die passen bij je organisatie en doelgroep
  • Hand-out: een actieplan met overzichtelijke vervolgstappen

Teams

Teams die samen de diepte in willen op een thema, middel of proces.

Enkele mogelijke onderwerpen:

  • Rollen en verantwoordelijkheden duidelijk maken
  • Eenheid in communicatie tijdens werkprocessen met de doelgroep
  • Eenduidige werkwijze ontwikkelen voor terugkerende taken

Wat je krijgt:

  • Inspiratie en inzicht om interne communicatie en processen te optimaliseren
  • Voortbouwen op bestaande motivatie, duidelijke prioriteiten en nieuwe energie in het team
    Hand-out: een actieplan met overzichtelijke vervolgstappen
AANPAK-methode

Ik ontwikkelde de AANPAK-methode: uniek omdat ze strategie, creativiteit en menselijkheid samenbrengt.

Werkmethode

Plan van AANPAK

Analyse: we starten met een digitale intake waarin we het thema en de vraag scherpstellen. Daarmee zorg ik dat de sessie volledig is afgestemd op jouw onderneming of organisatie
Aansluiten: jouw vraag wordt verbonden met wat je doelgroep, klanten of team écht nodig hebben.
Navigeren: in de brainstormsessie kiezen we samen de richting en leggen we verbanden tussen strategie, processen en middelen.
Positioneren: je krijgt advies dat past bij je merk en kernwaarden.
Actieplan: na afloop ontvang je een hand-out met overzichtelijke stappen en praktische adviezen.
Klaarzetten voor succes:  je kunt direct aan de slag met toepasbare adviezen en middelen.
Communicatiestrategie
Doelgroeponderzoek
Strategisch ontwerp

Strategische communicatie

Het identificeren en versterken van doelen van de organisatie om de mens centraal te stellen en de communicatie te optimaliseren.

Dat doe ik door...

  • Organisatie-, marketing- en communicatiestrategie vanuit de basis
  • Ontwerpen en begeleiden van energieke en actieve brainstormsessies; stap voor stap werken aan complexe uitdagingen
  • Vereenvoudigen van strategische plannen, aangepast aan de doelgroep
  • Opstellen van strategisch communicatieplan voor on- en offline marketing
Afina Weidema, online en offline strategische brainstormsessies voor websites en communicatie
Strategische waarden zijn de basis voor een sterke organisatie maar voor de doelgroep vaak lastig te begrijpen.

Doelgroeponderzoek

Het verzamelen en analyseren van kenmerken, behoeften en gedrag van de specifieke groep mensen waarmee een organisatie wil communiceren.

Dat doe ik door...

  • Onderzoek naar de communicatiebehoeften en -ervaringen van de doelgroep
  • Gebruikerstesten: een ontwerp of communicatiemiddel testen bij de gebruiker en advies ter verbetering
  • Data-analyse van website bezoekersgedrag en advies voor optimalisatie
Afina Weidema, Creatief Meedenker - doelgroep onderzoek
Onderzoek gaat voorbij aannames; het zorgt voor een volledig en echt begrip van de behoeften van de doelgroep

Strategisch ontwerp

Visuele vertaling van complexe strategie naar begrijpelijke elementen, content en middelen.

Dat doe ik door...

  • Merkidentiteit en -positionering
  • Ontwerp en opmaak van strategische programma's, plannen, verslagen en middelen
  • Strategische ontwerpbriefing; een adviesrapport met schetsontwerpen en begeleiding van een grafisch vormgever
  • UX Design: (optimalisatie)ontwerp van websites op basis van data, gebruikersonderzoek en strategie
  • Visueel ontwerp van doelgroepgerichte campagnes
Van strategische waarden naar doelgerichte communicatie
Blog | Casestudy

Creatieve en doelgerichte sessies voor actieve samenwerking.

Doelgerichte sessies, begeleid door Afina, helpen je om niet alleen inspiratie op te halen, maar ook direct actiepunten en oplossingen te formuleren waar je écht mee verder kunt.

Ontdek in deze blog hoe het werkt en welke sessies bij jou passen.

Lees artikel

Ik geloof in samenwerking en strategisch ontwerp dat echt impact maakt.

Wat anderen hierover zeggen:
informatiestructuur en gebruiksvriendelijk webontwerp (WCAG)

Afina verdiept zich in de organisatie en dat zie je terug in haar werk. Ze is flexibel, denkt proactief mee en levert. Haar vermogen om complexe concepten te begrijpen en praktische oplossingen te bieden en het snel en goed verwerken van feedback zijn zeer waardevol.

Marijn Krijger
GGMD
Praktijkcoach afstudeerstage doelgroepgerichte communicatie

Afina liet me net even vanuit een andere hoek kijken naar het vraagstuk, gaf tips voor de uitvoering van het onderzoek en liet voorbeelden zien uit haar werkveld. Een frisse blik vanaf een ander perspectief met iemand die gerichte kennis had over een specifiek onderdeel hielp mij enorm.

Mirjam van Dijk
Afstudeerstagiair bij TriasJeugdhulp
PRAKTISCHE STRATEGIE VOOR ZZP

Ze noemt zichzelf Creatief Meedenker en dat is precies dat ze heeft gedaan. Afina is betrokken, flexibel en kundig. De begeleiding van de strategische sessie ging heel soepel, ze stuurde maar nam niet over. Een echte aanrader voor professionals die meer helderheid zoeken in hun strategie.

Boaz Lugten
InStrentgh, presentatietraining & -coaching

Kies het pakket wat bij jou past

Altijd gericht op de doelgroep, met strategisch oog én praktische basis voor de uitvoering ervan.

Compact

Passende communicatie
en soepele processen

Voor ondernemers (zzp en mkb), organisaties en teams die snel strategischer willen communiceren en werken.

vanaf € 495
  • Communicatie-aanpak waar het meeste nodig is.
  • Start met korte intake
  • Minisessie met 1 of 2 deelnemers
    van 2 uur
  • Hand-out met concrete eerste stappen en adviezen
  • Alles in één gesprek. Helder, scherp en meteen toepasbaar
Meer informatie

Focus

Verdieping op één thema

Voor organisaties, teams en ondernemers die gericht willen werken aan één onderdeel.

vanaf € 1150
  • Focus op één communicatiemiddel, thema of proces.
  • Intake en vaststellen focus-thema
  • Sessie met 5 - 10 deelnemers,
    van 3 à 4 uur
  • Compact rapport met concrete adviezen en stappen
  • Overzicht en richting voor het hele team
Meer informatie

Compleet

Voor strategie en uitvoering
van merk & communicatie

Voor organisaties, teams en ondernemers die hun totale communicatie en processen willen versterken.

vanaf € 2295
  • Complete AANPAK-methode
  • Uitgebreide intake en analyse
  • Sessies: doelgroep, doelen scherpstellen en sterke positionering
  • Praktisch communicatieplan, concreet stappenplan en uitvoering
  • Voor eenheid en richting binnen de organisatie en herkenbaarheid naar buiten
Meer informatie

Past jouw communicatie-vraag niet binnen zo'n pakket? Bekijk al mijn diensten of neem contact op. Ik denk graag met je mee.

Laten we kennismaken

Een frisse blik nodig?
Even sparren?

Met open nieuwsgierigheid stap ik in jouw organisatie of onderneming. Laten we kennis maken in een gratis meedenkgesprek.

Neem contact op